Saa hinnangutest vabaks!

Selleks, et saaksid oma peas pesa teinud hinnangutepusa prügist puhastama hakata, tuleks kõigepealt selle sisust teadlikuks saada. Näiteks kirjuta üles kõik need asjad, millega sa enda puhul rahul ei ole. Mõtiskle, kust need arvamused iseenda kohta võivad pärineda. Tihti üllatud isegi! Kui oled teemale sel viisil pisut enam valgust heitnud, on lihtsam kriitikakuradike õlalt pühkida. Üks viis seda teha on luua igale negatiivsele hinnangule positiivne vastulause. Näiteks kui üks sinu üleskirjutatud hinnanguid oli „ma olen paks“, võiks su vastulause olla „ma olen naiselik“. Iga asja nägemine oleneb ju vaate – vinklist, seega muuda see vaatevinkel teadlikult positiivseks!

Kui oled vastulaused kirja pannud, hakka neid igapäevaelus kasutama – iga kord, kui kuuled oma õlal irisevat kriitikakuradit, anna talle vastulöök! Alguses võib see tunduda jabur ja kunstlik, kuid usu mind, see toimib. Mida rohkem harjutad, seda omasemaks need uued, ennast toetavad hinnangud sinu jaoks muutuvad. Nii nagu kriitilised mõtted vajasid pesa tegemiseks aega, nii vajavad aega ka positiivsed mõtted.

Selleks, et end oma kehas hästi tunda:

● Lõpeta enese võrdlemine teistega! Sa oled absoluutselt unikaalne, tunneta ja väärtusta seda. Tee enda ümber kasvõi mõtteline ring ja kujuta ette, et see ring on sinu kuningriik, kuhu ükski sissetungija ei pääse. Siin valitsete sina ja sinu reeglid.

● Vaata oma keha täiesti uudse nurga alt. Taju, milline imeline süsteem see tegelikult on! Su keha suudab joosta, tantsida, naerda, unistada jne. Võta hetk, et seda kõike väärtustada ja tunnustada.

● Tee nimekiri asjadest, mis sulle enda juures meeldivad. Need ei pea olema välimusega seotud, vaata ennast kui tervikut. Näiteks: „Mulle meeldib, et oskan vajadusel sõbrale toeks olla“, „Mulle meeldib, kuidas ma tantsida oskan“ jne.

● Ümbritse end positiivsete inimestega, kes sind väärtustavad ja innusta – vad. Toksilised suhted mõjuvad enesehinnangule vaat et kõige hävitavamalt!

● Kanna riideid, milles tunned end mugavalt ja mis panevad sind ennast oma nahas hästi tundma. Tee oma kehaga koostööd, mitte ära tööta sellele vastu.

● Hoolitse oma keha eest hellalt. Korralda aeg-ajalt mõnus vanniõhtu või palu kellelgi teha massaaži. Keha on päris tark, ta mõistab, kui teda vääriliselt hinnatakse, ning paneb vastutasuks ringlema heaoluhormoonid.

Meeldetuletus iseendale! Üks naeruväärselt lihtne, kuid ülimalt mõjus viis ennast toetava mõtlemise juurutamiseks on jätta endale kõikjale sedelikesi sõnumiga „Ma olen ülimalt väärtuslik“. Kinnita meeldetuletus külmkapile, arvutiekraanile, peeglile ja mujale, kus sa näed seda piisavalt tihti. Korda seda lauset ka mõttes. Sa üllatud, kui omaseks see lause sulle ajapikku muutub!

Õpi märkama head”! Kui enese tunnustamine alguses raske tundub, alusta hea ja ilusa märkamist ning tunnustamist teistes inimestes ja kõiges muus, mis sind ümbritseb. Näiteks väljenda tänu oma lähedastele, et nad su jaoks olemas on, täna sõpru, õpetajat jne. Püüa kõigis inimestes leida esmalt midagi, mis sulle meeldib, ja ütle seda neile. Otsi silmadega teadlikult ilusaid detaile. Näiteks vaata, kuidas duši all olles imepisikesed sillerdavad veepärlid su nahalt tagasi põrkavad. Uuri vihma – piiska lähemalt – see on täiesti omaette kunst. Õppides teadlikult imelisi detaile märkama ja otsima, leiad neid lõpuks kõikjalt ja see tegevus muutub sinu jaoks väga loomulikuks.

Allikas: kirjastus Pilgrim

Seotud

5 praktilist nippi kuidas meeleolu tõsta

Liitu meie uudiskirjaga ja saa 5 praktilist nippi kuidas kiiresti enda meeleolu tõsta.