
Kaika Laine | On olukordi, kus kliinilisel meditsiinil ei ole midagi teha
- Loodusravi
- 01.05.2025, 09:48
Marju Kõivupuu lugu
Katkend Einar Ellermaa ja Inge Pitsneri raamatust “Kaika Laine inimesed”
Kui Võrumaalt pärit folklorist ja rahvameditsiini uurija, filosoofiadoktor Marju Kõivupuu 1980ndate lõpus Kaikale jõudis, ütles Laine: „Aru ma-i saaq, mille sa mu mano tullit.“
Ja tõesti, Marju Kõivupuu ei külastanud Lainet mitte sellepärast, et saada abi oma ihuhädadele, vaid et professionaalsest huvist jälgida, kuidas Laine abivajajatega suhtleb, kuidas ta inimesi ravib ja iseennast kui ravitsejat tutvustab ning kuidas see kuvand, mille Laine iseendast loob, hakkab elama suulises pärimuses ja toidab omakorda kuvandit Lainest kui rahvasuus tuntud Kaika nõiast.
Üks põhjus Kaikale minekuks oli veel. Marju Kõivupuu kirjutas siis väitekirja tuntud Võrumaa rahvaarstidünastiast, keda rahvasuus tunti Suri(de) nimega. Laine oli noores eas kohtunud neist viimasega – Anton Taitsi ehk noorema Suriga, kes lahkus siitilmast juba 1956.
Oled juba liitunud meie klubiga?
Logi sisse, et lugeda seda artiklit.
Hakka Alkeemia klubi liikmeks, liitudes meie lugeja paketiga!
Esimene makse nüüd soodushinnaga!
Ostes meie tasulist sisu, nõustud meie kasutustingimuste ning müügitingimustega, kaasa arvatud tühistamispoliitikaga, tagastamispoliitikaga, privaatsuspoliitikaga ja Alkeemia uudiskirjadega.