Milline on naiselik naine ja mehelik mees?
No see on ju tegelikult niivõrd lihtne – vaatad lihtsalt silmaga peale ja see on näha. Seda enam, et praegu on neid nii väheks jäänud, et nad peaksid kohe teiste hulgast silma torkama.
Aga ikkagi: ütleme, et olen selline keskmine Eesti “pelmeen” ja tahan saada mehelikuks meheks – mida siis teha?
Unusta ära! Selleks kas sünnitakse või ei sünnita. Kui sa oled pelmeen, siis pelmeenina sa sured ka. Ja kui sa oled mingisugune loll bitch, siis sellena sa ka kärvad. Nende asjade peale tuleb mõelda nii, mitte et ma lähen naiselike naiste kursustele ja saan naiselikuks. Nii nagu need superstaarikesed, kes võidavad mingi konkursi ja siis neile antakse nimeks “superstaarike”. See ei tee sinust ju superstaari ja mehest ei tee see ka meest ega naisest naist.
Me teame väga hästi milline on mees. Esiteks mees peab vastutama oma sõna eest. Neid pläägutajaid on praegu kõik kohad täis, kes kõik pläägutavad ja teavad, et keegi ei tule ja ei anna neile selle eest molli, mida nad just valesti ütlesid. Selliseid õllejulgeid mehikesi, selliseid õnnetukesi on liiga palju. Tõeline mees on see, kes on võimeline millegi nimel tõmbama mõõga ja minema lahingusse. Vajadusel kaitsma oma naisi ja lapsi. Mees, kellel on mingid põhimõtted ja arusaamad. Praegusel ajal ei maksa mehe sõna enam mitte midagi, seda kasutatakse teiste petmiseks. Vanasti oli inimene oma sõna nimel valmis elu andma, sest see oli kõik. Sellega sa identifitseerusid, oled sa mees või mitte. Tugevad mehed saavad lubada endale luksust olla õrnad õrnadega ja tugevad tugevatega.
Ja sama on naistega. Suured naised sünnitavad suuri mehi ja kasvatavad suuri mehi. Alates rinnapiimast kuni presidentuurideni ja kuningateni välja. See on ju alati niimood olnud. Lihtsalt tänapäeval on kõik muudetud tarbekaubaks. Nii nagu on olemas kunst ja tarbekunst, armastus ja tarbearmastus. Ma olen seda varemgi öelnud, et kõik kõige pühamad sõnad, millele lisatakse sõna business (äri ingl k – toim.), kaotavad kohe oma väärtuse. Armastuse business, ilu business, väärikuse business, tervise business, õilsuse business, mehelikkuse business, naiselikkuse business. Ja ongi läinud.
Ja tõelised naised on tõelised naised. Tuled tuppa ja mees tunneb seda. Isegi selja tagant. Aga mingid neutraalsed, mitte midagi olevad ja mitte midagi ütlevad naised ja mehed – see on kõik juba lihtsalt mass ja rahvas. Ja inimene ise teeb selle valiku: kas sa oled mass või sa ei ole. Kui sa oled isiksus, siis sa tähendad midagi, kui sa oled lihtsalt mass, siis sa ei tähenda mitte midagi ja massiga käitutaksegi teisiti. Sa oled mingisugune punt poliitikute hääli, mida müüakse ja laenatakse üksteisele ja lõpuks ikkagi ei peeta sind mitte millekski. Kui sa hakkad kellekski ja sa oled see keegi, siis see on sinu enda otsus.
Tarmo Urbiga ajas juttu Ingrid Peek, toimetas Katrin Oidra
Kuula Tarmo Urbi mõtteid Raadio 2 saates “Hallo, Kosmos!”