Üksnes 33% ameeriklastest usuvad inimmõjul tekkinud kliimasoojenemist, kuigi ÜRO Rahvusvaheline Kliimamuutuste Konventsioon on teinud võimalikult selgeks, et kliimasoojenemine on päris, see tuleneb meist ja sellel on inimkonnale katastroofilised mõjud juhul, kui ei võeta ette kohest ja radikaalset vastutegevust.
Vaatamata massitulistamistele Colorados, Texases, Virginias ja Las Vegases, pole relvakeeld sellegipoolest esmane prioriteet ameeriklaste silmis. Uskumatult kõlab ka Georgia osariigis seadus, mis lubab inimestel kanda endaga kaasas relvi osariigisiseselt kohalikes hoonetes, lennujaamades, kirikutes ja baarides. Florida kaalub igasuguse relvakeelu kaotamist mässude ja orkaanide ajal ja vähemalt 12 osariiki on teinud seaduslikuks relvade kandmise koolihoonetes.
Dr. George Land informeeris hiljuti Tucsoni linna TEDx konverentsil publikut oma leidudest NASA-tasemel loomingulisuse testis, mis viidi läbi koolilaste seas. Testi teostasid Land ja Beth Jerman. Selle eesmärk oli teha kindlaks, kust pärineb loomingulisus ja kas see on päritav või õpitav. Testiti 1600 last vanusevahemikus 4-5 aastat.
Testi hämmastav järeldus oli, et 98% testitud lastest on loomingulised geeniused!
Kui aga samu lapsi testiti viis aastat peale esmase testi läbiviimist, oli geeniuste arv kahanenud 30% peale ja veel viis aastat hiljem kahanes arv 12%-le. Nagu võiks oodata eelnevatest tulemustest, on täiskasvanute seas geeniuseid vaid 2%.
Sellest järeldub, et moodne koolisüsteem muudab lapsi vähem loominguliseks.
Dr. Nascimento, antud uuringu juhtivteadlane kommenteerib uuringutulemusi järgnevalt: “Selgitust uuringu tulemustele pole raske mõista. Kool, nagu meie seda kutsume, on instituitsioon, mis on ajalooliselt loodud, et teenida ülem-, mitte alamklassi tahtmist. Et nn. “eliit” saaks oma pillavat ja luksuslikku eluviisi säilitada – kus panustatakse kõige vähem aga nauditakse kõige rohkem. Sellest tuleb mõistmine, et lapsed tuleb teha maast madalast rumalaks ja ajupestuks, et nad aktsepteeriksid ja teeniksid seda röövellikku süsteemi, mis põhineb kunstlikul nappusel, lõpmatul ärakasutamisel ja lakkamatul sõjal.
Dr. Land väidab: “Heites pilgu meie ajju, näeme, et neuronid võitlevad üksteisega, vähendades aju jõudu, kuna me pidevalt hindame, kritiseerime ja tsenseerime. Kui me opereerime hirmu all, siis me kasutame aju väiksemat poolt, kuid kui me mõtleme loominguliselt, läheb ajus “lamp põlema”.
Tõlkis: Triin Katriin
Allikas: Kui haridus ei aita ehk mängimise olulisusest
OSHO: haridus peab looma sisemise rikkuse, mitte olema vaid vahend leiva teenimiseks
Kümme õppetundi Einsteinilt