Muuda mõtteid ja su elu muutub? Kas nii lihtne ongi?

Kui ärevusseisund kestab pikka aega või on sümptomid väga intensiivsed, annavad füüsiline ja vaimne tervis järele. Kael ja selg on krooniliselt pinges, tekivad seedehädad, unehäired ja probleemid seksuaalelus. Kui keha on pidevalt valmis “võitle või põgene” reaktsiooniks, on immuunsüsteemi aktiivsus organismi energiavarude säilitamiseks tugevalt alla surutud ja nii oleme vastuvõtlikud viirustele. Lisaks tervisele kannatab enesehinnang, kaob elujõud ja võib välja kujuneda depressioon. Kuidas ja kust leida abi kirjutab Kadi Kütt lehel Joogateraapia.ee.

“Mul on tunne, et ma ei saa millegagi hakkama. Viimasel ajal ärkan hommikuti, süda paha, sest ma ei tea, kas suudan kuidagi veel selle ühe päeva õhtusse vedada ilma, et nad mu töölt lahti laseksid,” vuristab ühe hingetõmbega finantside juhtimises edukat karjääri teinud Pille*. Naise hääles on tubli annus söakust, aga keha reedab väsimust ja energiapuudust. Pille ei tule oma ärevusega enam toime – ta ärritub kolleegide ja karjub laste peale, viimastel kuudel peksab süda ja higistavad käed ning kõris on tunne, nagu “oleks keegi sinna okastraati toppinud”.

Millal on aeg otsida abi

Võib olla ka nii, et tavapäraseid ärevuse sümptomeid peaaegu ei esinegi. Õieti sümptomid, mis probleemile viitavad, on muidugi olemas, aga inimene ise pole neist teadlik. Me nimelt oskame imehästi iseennast ära petta! Me ei pruugi aimatagi, et pidev sisemine dialoog, muretsemine saabuva päeva pärast, enda võrdlemine teistega, detailsed plaanid igaks elujuhtumiks, täiusetaotlus, vajadus kontrollida kõiki ja kõike ning suutmatus nautida on samuti märgid ebatervest ärevusest. Need toovad endaga kaasa suure väsimuse ja kasvava stressi.

Säärane seisund paneb inimest kogu elule vaatama justkui läbi moonutava filtri: seni jõukohased väljakutsed tunduvad ühtäkki liiga rasked, uued olukorrad kätkevad endas liiga suurt riski, lastel on tähelepanuhäire, kolleegid töötavad vastu, juht on liiga nõudlik.

“Ma olen oma tööga siiani rahuldavalt hakkama saanud, aga nüüd tunnen end täieliku läbikukkujana. Ma ei jaksa enam,” ohkab Pille. On aeg otsida abi: külastada perearsti, et välistada füüsilised haigused ning leida psühhoterapeut, kes oskab kuulata, mõistab ja jaksab kliendi emotsioonitormis kohale jääda.

Töö ärevust toitvate mõtetega

Suur osa klientidest, kes ärevuse probleemiga Ärevuse varjatud sõnumid ehk kas oled oma elus ikka õigel teel?

Ärevus on häirekell, mis annab märku, et oled jõudnud tupiktänavasse

Kui ärevus matab enda alla

Kevinski: ärevuse epideemia ja selle vastumürk

Viis sammu ärevusele vastu astumiseks

Rahusta oma meel: kaks lihtsat hingamisharjutust ärevusega toimetulemiseks

Loe lisaks ka kirjastuse Pilgrim poolt välja antud Klaus Bernhardti raamatut “Paanikahäired ja nendest vabanemine”.

Seotud

5 praktilist nippi kuidas meeleolu tõsta

Liitu meie uudiskirjaga ja saa 5 praktilist nippi kuidas kiiresti enda meeleolu tõsta.