Teaduslikus ajakirjas Education, Finance and Policy avalikustatud Georgia ning Montana riiklike ülikoolide nädalavahetus võimaldaks lastel kergemini unustada tundides õpitut. Ometi näitas uurimus, et pikemad koolipäevad ning selle arvelt pikem nädalavahetus ei omaks lastele olulisi negatiivseid mõjusid.
Nelja päeva pikkuse koolinädala üheks eeliseks peetakse transpordikulude vähenemist: eriti maakoolide puhul võib vähendatud sõitude arv kokku säästa arvestatava koguse pileti- ja kütuseraha. Pikem nädalavahetus võimaldaks nii õpetajatel kui õpilastel paremini organiseerida kooliväliseid tegevusi (sealhulgas arstilkäike), vähendades koolist puudumisi. Ühtlasi ei tasu alahinnata lühema koolinädala psühholoogilist mõju: pikem nädalavahetus tekitab entusiasmi nii õpetajates kui õpilastes, suurendades mõlemate hulgas produktiivsust.
Perthis asuva Murdochi ülikooli õppekava spetsialisti Anne Price’i sõnul ei pruugi aga antud positiivsed mõjud kanduda üle vanematele õpilastele ning linnakoolidele. Price leiab, et lühem koolinädal võib negatiivselt mõjutada lapsevanemate töötamise ja lastehoiu korraldust, õpetajate palkasid ning juba niigi ülekoormatud õppekava. Price’i sõnul võib koolinädala pikkus olla üks tõenäoline faktor paljude teiste hulgas ning selle mõju efektiivseks hindamiseks tuleks see panna koolitundide, koolide, süsteemide ja riikide õigesse konteksti. Ühtlasi usub ta, et nelja päeva pikkust koolinädalat tuleks tõsiselt arutada kõigi seotutega, hinnates võimaliku muudatuse mõju nende kontekstis.
Allikas: Telegram.ee